Diploma op zak! Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu Diploma op zak! Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu

Diploma op zak! Tijd voor vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

15 December 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Hier nog maar even een korte up-date van de laatste paar weken in Port Alfred.
Afgelopen weken alleen maar heel druk geweest met onze module opdracht, leren voor tentamens, en leren voor onze laatste tasting examen.
Veel van de zon, als die er was, heb ik dus niet gezien! Wat ik overigens nu weer aan het inhalen ben!

9 November hadden we ons 3e tentamen van de diploma course, die ik gehaald had! En 2 weken later hadden we weer een tentamen die ik ook weer gehaald had!
Donderdag 29 November hadden we onze presentatie van onze module opdracht, en vrijdag ingeleverd,
na veel stressen, en tot dingen op het laatste moment doen, is het allemaal weer gelukt!
Na de presentatie gingen we 's middags sabreren, en vervolgens alle flessen leeg drinken!

Vrijdag de 30ste eindelijk even een dagje 'rust', maar eigenlijk moesten er boodschappen worden gehaald want zaterdags gingen wij om 6u 's ochtends naar Kaapstad voor ons laatste tasting examen, en voor de wijnreis. Koffers inpakken ben ik niet zo'n kei, dus dat werd gedaan ná het stappen, wat een goed succes was, want ik was niets vergeten!
's Ochtends fijn met een kater in de bus, maar de hele rit geslapen, zo'n 11 uur, doet een mens goed!

In Kaapstad aangekomen gingen we 's avonds gezellig uit eten bij waterfront.
Zondags gingen we naar een Champagne festival in Franschhoek, ontzettend leuk, en heel erg gezellig!
Na zo'n 10-15 glazen champagne, tel kwijt geraakt, gingen we weer terug naar ons hotel om nog maar even wat te leren voor de dag erna, want toen hadden we namelijk nog een dag oefenen op de Cape Wine Academy. Na een slopende dag weer terug naar het hotel, om onze aantekeningen te gaan leren voor de volgende dag. Wel konden we tijdens het leren live genieten van Lady Gaga, want in het stadion tegenover ons was haar concert.

Dinsdag was het dan zover, allemaal stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, en terecht. We moesten namelijk niet zoals de vorige keer alleen de druif weten, maar ook uit welk land en regio de wijn kwam, een pittig opgave dus!

Vlak na ons examen werden de antwoorden gezegd, alle druif soorten had ik goed, en een groot deel van de landen, maar dit zei niets, want het ging erom hoe ik ervoor argumenteer.
Die middag gingen we gelijk weer naar een wijnboer om daar nog even rond te kijken en zijn wijnen te proeven, erg leuk!

De volgende ochtend hoorde we of we wel of niet geslaagd waren, bij iedereen was het goed gegaan, en dus ook iedereen was geslaagd!
Ook die ochtend en middag weer naar wijnboeren, en zo dit t/m vrijdag gedaan!
Zaterdag hadden we lekker een dagje niets. Het was onwijs mooi weer, dus samen met Jacqueline lekker naar waterfront gegaan, en daar heerlijk in het gras van de zon genieten!
's Avonds laatste avond met iedereen, en na wat gegeten te hebben nog even een dansje in club 31, een club op de 31ste verdieping! Onwijs gaaf om over Kaapstad te kijken!

Natuurlijk weer veelste laat gemaakt, dus tijd om te slapen had ik niet dat we weer bij het hotel kwamen, gelijk douchen, de laatste spullen nog inpakken, en weer met een teveel alcholpercentage in mijn bloed te bus weer in, om vervolgens weer lekker de hele reis te slapen!

Afgelopen week de hele week niets gedaan, van de zon genieten, heerlijk 25-30 graden! (Jullie zitten vast met de kachel op 20 of hoger, haha)
Ook nog de laatste hostels en auto's boeken, en dan vanaf morgen gaan ik met Irene en Ryanne bijna 4 weken nog even van dit land genieten!
We gaan nu de oostkust doen, krugerpark, en eindigen in Johannesburg om vanaf daar rond het 2e weekend van januari weer naar huis te vliegen!
Alles is zo goed als ingepakt, ga alleen wel met ongeveer 10 kilo overgewicht naar huis, oepsiee!

Ik zal er een eind aan breien, en nog echt de laatste spulletjes inpakken, en afscheid nemen van iedereen!

Veel liefs en tot in Nederland,

Miranda

• 16 December 2012 - 09:03

Mama:

Hoi Miranda,
    Goed gedaan hoor en nu nog even genieten.

• 16 December 2012 - 21:59

Guus:

Lieve Miranda, we hebben elkaar al weer enkele keren gesproken over de telefoon en via de email. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van al je tentamens ook natuurlijk van de dames hier. Ook heel veel dank voor het betalen van het overgewicht in het vooruitzicht, altijd goed voor de winst van de KlM dus ook een beetje voor mij. Je hebt niet veel op je verslagen geschreven maar we konden elkaar toch goed volgen met alle dingen. Wij wensen je heel veel plezier toe op jullie reis door ZA en kijk goed uit. Maak veel foto's en onthoud alles zodat je een levendig mondeling verslag kunt geven als je weer terug bent in Nederland.

Heel veel plezier, doe voorzichtig en een dikke kus van ons. xxXxX