Hard werken wordt beloond - met wijn! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu Hard werken wordt beloond - met wijn! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu

Hard werken wordt beloond - met wijn!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

22 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Jullie zijn er misschien al wel achter, maar het gaat me niet zo goed af om regelmatig een verslag te plaatsen! Nu maar zien hoe goed mijn geheugen is ten opzichte van zo’n 5 weken geleden!

Mijn 4e week hier begon gelijk al heel druk. Dinsdag en woensdag kwam er iemand van de Cape Wine Academy die ons les geeft. In 2 dagen hebben we 1 heel boek doorgenomen, dus het gaat op rap tempo! De week erop hadden we namelijk al een tentamen erover, dus alle vrije uurtjes werden besteed aan leren leren en leren.

Ook hadden we de resultaten terug van ons eerste tentamen, het preliminary boek, Met 79% had ik het gehaald (dit is de eerste en laatste keer dat ik m’n cijfer vertel! In week 5 hadden we onze 2e tentamen, die gelijk een stuk moeilijker was dan het eerste. Na het tentamen zijn we dus gelijk ook maar weer even een wijntje gaan drinken, om het even te vergeten. In het weekend maar even flink (wijn)inkopen gedaan, want we hadden vrijdags weer een tentamen, maar dit keer een tasting! Heel vervelend om de hele week wijn te proeven (lees: drinken) om te leren. Ik kan 1 ding wel zeggen; oefening baart kust! Want ook ik had m’n tasting gehaald en ook het 2e tentamen. Om het certificaat te halen moesten ze allebei 50% zijn, dus die is alvast binnen!

In week 6 kwam er weer iemand van de Cape Wine Academy, om met ons te beginnen aan de Diploma course. Nog weer een stapje moeilijker dan preleminary en certificate. Dat was ook wel te merken, want ze kwam nu 3 dagen, dus van 9 tot 5 zaten wij met de hele groep op school! Erg intensief, maar ontzettend interessant. Per dag zo’n 10 wijnen geproefd, en ontzettend veel informatie gekregen. Op de 3e dag dat ze er was deden we ook champagne, en om dat moment hoorde we of we ’t wel of niet gehaald hadden ons 2e tentamen, dus ik heb daarna gelijk maar even 3 kleine beetjes champagne gedronken!

Vrijdag de 14e waren er boatraces in het dorp. Wij hadden in die week allemaal een overall gekregen, die we gingen schilderen om die te dragen, puur voor de bescherming van je kleding! ’s Avonds dus op stap, om zaterdag een beetje brak te zijn. Evengoed nog een poging tot leren gedaan, maar ’s middags toch maar weer het dorp in om een drankje te drinken. Ik moet toegeven, ik heb uiteindelijk maar 2 boten gezien, maar het was een ontzettend geslaagd weekend! De week erna was alleen iets minder, want er moest weer hard geleerd worden voor vrijdag de 21ste.

Ondertussen zit ik hier alweer 8 weken! De tijd vliegt echt voorbij! Ik heb nu lekker 3 weken vrij van school, dus alleen maar leuke dingen doen de komende tijd!
Aankomende vrijdag (de 28ste) gaan we met 5 meiden richting Kaapstad! Zelf haak ik dan af om een weekje met mijn moeder en oom terug te reizen richting Port Alfred waar het schoolleven weer begint!

Tot zover maar weer een verslagje, na de vakantie weer meer!

Veel liefs,

Miranda

  • 22 September 2012 - 21:53

    Marlot:

    Goed bezig! Ik herken echt heel veel in wat je schrijft, super leuk om te lezen.
    Geniet van je reis, voordat je er weer hard tegenaan moet!

    Liefs

  • 22 September 2012 - 21:53

    Marlot:

    Goed bezig! Ik herken echt heel veel in wat je schrijft, super leuk om te lezen.
    Geniet van je reis, voordat je er weer hard tegenaan moet!

    Liefs

  • 24 September 2012 - 11:40

    Guus Vlaming:

    Lieve Miranda,

    erg goed dat je weer eens een berichtje gestuurd hebt. het duurde wel lang maar gelukkig hebben we in de tussentijd al wel veel emails, pingen, appies en telefoongesprekjes gevoerd. goede zaak dat je een aantal tentamens hebt gehaald. Gewoon TOP.

    gelukkig dat je voelt (ondanks het hard werken maar ook veel feesten!!!) dat de dagen snel gaan! kennelijk hb je het naar je zin ondanks de kou in het begin maar.....de zomer komt eraan. hier is het maar koud en guur aan het worden.

    spreek je later en via de mail enzo.

    XXX Guus

  • 26 December 2012 - 15:47

    Nicole:

    aan wijn kom je niet tekort zo te lezen! haha, ben wel een klein beetje jaloers op je als ik dit zo lees. lekker buiten leren, dorpje in, wijntje hier en een wijntje daar :-) Het is wel hard bikkelen denk.. je hebt niet heel lang de tijd om voor je tentamens te leren!! Knap dat je alles haalt vriendin!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 29 Juli 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 2516

Voorgaande reizen:

27 Juli 2012 - 12 Januari 2013

Leren op vakantie!

Landen bezocht: