Blauwbekken & Bruinbakken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu Blauwbekken & Bruinbakken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Miranda Vlaming - WaarBenJij.nu

Blauwbekken & Bruinbakken

Blijf op de hoogte en volg Miranda

20 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Het was maar weer eens tijd voor een nieuw berichtje! Ondertussen zitten er alweer 3 weken school op! De tijd vliegt dus ook voorbij hier! De dagen zijn ook kort, dus als het 7u heb je het idee dat het al tijd is om te gaan slapen. Het is hier natuurlijk nog winter, vandaar ook het blauwbekken, want het kan onwijs koud zijn, vooral ’s avonds! Maar als de zon schijnt, dan gaat het meubilair uit huis, en de korte broeken aan!
Tijdens de eerste week school hadden we ook onze introductie week. Tijdens deze week begonnen ook de lessen al, dus het begon al gelijk lekker druk! Ook zijn we met de hele groep naar de Townships geweest! Erg indrukwekkend om te zien hoe al die mensen leven. En vooral ook met wat ze leven. Tijdens onze tour, zijn we ook bij een opvang geweest, waar kinderen heen gaan die op de vuilnisbelt leven. Heel mooi om te zien hoe blij en opgewekt ze evengoed zijn. Daar hebben we allemaal typische Zuid-Afrikaanse dingen gegeten. In het weekend ergens wezen ontbijten bij een onwijs leuk vrouwtje, met heerlijke dingen!

De 2e week begon alweer druk met school, nu ook met wijn tastings! Een beetje vervelend dat mijn verkoudheid na 7 weken nog niet over is, dus dat ruiken nog een beetje moeilijk is, maar het smaakt evengoed pri-ma! Woensdag was een vriendin jarig dus gingen we lekker uit eten; struisvogelbiefstuk! Donderdag 9 augustus was het Women’s Day, dus dat was een dagje vrij! Ondanks dat er wel weer hard gewerkt moest worden want er moest al een opdracht worden ingeleverd op vrijdag. ’s Avonds hadden we een braai (BBQ) met alles erop er eraan, ook weer heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad.

Nadat alles was ingeleverd op vrijdag gingen we met z’n 14 een kano tocht doen + overnachting. Ons was verteld dat het 12 km heen en 12 km terug was, dus wij vol goede moed in de kano. Het weer was prachtig dus puur genieten op ’t water, totdat er werd gezegd dat het 21km was ipv 12, flinke tegenvaller, en het werd ook behoorlijk koud en al schemerig. Na een kano tocht van 4½ uur kwamen we eindelijk bij het ‘huisje’ aan, er waren 3 kamers, met stapelbedden voor 3 personen, geen licht, geen werkende douche, geen keuken, dus het was behoorlijk primitief! En ontzettend koud aangezien we nog in de winter zitten! Gelijk een vuurtje gemaakt, om met z’n alle op te waren en weer barbecueën. Na een nacht van welgeteld 1 uur slaap, gingen we de volgende ochtend bij de eerste zonnestralen weer de kano in om te beginnen aan de terugtocht. Ondanks dat het wel een behoorlijke toch was, hebben we onwijs genoten, de natuur was ook echt prachtig! De zondag was het eerst maar eens lekker uitrusten en ondertussen weer verder met school.

Week 3 was ook weer druk met opdrachten en het eerste tentamen was al gepland op vrijdag. Tijdens het huiswerk en school door hebben we ook nog kunnen genieten van de zon als die scheen. De nachten kunnen hier namelijk echt heel koud zijn, en overdag weer 20-25 graden.
Ook deze week een bezoekje aan een Afrikaanse dokter gebracht. Ik hoest nu al 10 weken, en kreeg ook last van m’n ribben, dus het werd wel weer eens tijd. De dokter is niet heel anders dan in Nederland, het enige verschil is dat ze nog niet gehoord hebben van elektronica, er was geen computer, dus de recepten werden keurig met het handje geschreven. Ik ging naar huis met een nieuwe antibioticakuur, pijnstillers en hoestdrankje, en een afspraak bij ’t ziekenhuis om een scan te laten maken. Gelukkig zagen de foto’s er goed uit, dus nu is het de kuur afmaken en hopen dat het over gaat.
Afgelopen weekend heerlijk genoten van ’t weer bij een restaurantje, en ook weer aan de slag met school. Aangezien we evengoed van ’t weer wilden genieten hadden we onze bureaus buiten gezet om evengoed lekker in de zon te zitten en ook aan ons huiswerk!

Tot zover maar weer een up-to-date verslag!

Veel liefs,

Miranda

• 20 Augustus 2012 - 19:49

Annita:

ha wereldreizigster! klinkt allemaal wel bijzonder hoor!! wauw, kanoen.... nog bijzondere beesten gespot?? En zo te horen is het ook culinair wel een aanrader... Maar wat jammer dat je je nog niet optimaal voelt; hopelijk werken de medicijnen snel + dan toch maar op tijd een lekker warm truitje aan in die barre, cv-loze omstandigheden; zal inderdaad ook wel even wennen zijn he? Jullie bezoek aan de townships zal inderdaad ook indrukwekkend zijn geweest; het is toch heel anders om dat met eigen ogen te zien dan als je zoiets op tv of zo ziet. Nou lieve meid, hopelijk voel je je snel weer beter & lekker doorgaan met Genieten! x Annita

• 20 Augustus 2012 - 23:07

Els:

zo wijffie

het gaat weer super lees ik naja op het hoesten na dan.
    eten en drinken daar gaat je goed af, ga je nou niet een paar kilootjes te veel groeien, hahaha
    nou dame ik hoop snel weer wat te lezen.

kusje de bruintjes

• 21 Augustus 2012 - 09:05

Guus:

Lieve Miepje, leuk weer te lezen in een verhaal waarvan we de inhoud al kenden door de app enzo. Lekker bezig zo en ook grappig de grote verschillen tussen de temperaturen. Hier is het zoals gebruikelijk ook holle of stilstaan. Enkele weken gelden zoveel wind dat er bijna niet gezeild kon worden en afgelopen weekend weer bijna geen wind. Ook de temeratuur was afgelopen weekend hier een graadje of 35. op het water goed uit te houden dus heerlijk genoten.
    Voor het eerst sinds ik de bootheb geankerd en ook de nacht "achter de spijker" doorgebracht. Voor het slapen nog even afkoelen in het IJselmeer (22,5 graden dus eigenlijk te koud voor mij!!).

Vrijdagavond was er het Kermis vuurwerk en dit keer op muziek, geweldig mooi om te zien en vooral horen. Ik ga weer gauw aan de gang en weer eens vergaderen in Den Haag.

Succes en wordt nu gauw eens beter, want dat hoesten moet toch eens over zijn.

XX wij (ikke).

• 26 December 2012 - 15:39

Nicole:

Nou ik ben met razendsnel al je verslagen aan het bijlezen. ooh wat stom, dat ik dat gewoon gemist heb!! Wat een tocht met die kano en het 'primitieve' huisje haha! wel weer een ervaring, en mooi van die townships, lijkt mij wel heftigg.. kan niet wachten tot je terug bent en alles kan vertellen :D leukleuk!
    liefsss